Süt ve Süt Ürünlerinin Genellikle Marketlerin En Arka Tarafında Olmasının Akla Bile Gelmeyecek Sebebi
Marketlerdeki bu yerleşim düzeni, aslında bir alışveriş stratejisine dayanıyor.
Dünyanın neresine giderseniz gidin birçoğunda bu market hilesine denk gelirsiniz. Yani bu durum asla bir tesadüf değil!
Süt, ekmek ve yumurta gibi temel gıda maddeleri genellikle alışveriş listelerinin başında yer alıyor.
İnsanlar, temel ihtiyaçlarını almak için markete giderken marketler, bu ihtiyaçtan biraz yararlanmak istiyorlar. Özellikle aradığımız ürünler ararken karşımıza çıkmaz. Bu ürünleri en uzak köşelere yerleştirerek müşterilerin tüm mağazayı dolaşmasını sağlayan marketler, bu stratejiyi nasıl gerçekleştiriyor?
Bu strateji, alışveriş yapanların yolda başka ürünlere göz atma olasılığını artırıyor. Yiyecekler üzerine araştırmalar yapan Harvard Üniversitesi profesörü Michael Pollan, bu düzenlemenin alışveriş alışkanlıklarını yönlendirmek amacıyla yapıldığını belirtiyor. Mağazalar, temel ihtiyaçları en uzağa koyarak müşterilerin diğer ürünleri de görmesini ve dolayısıyla daha fazla alışveriş yapmasını sağlıyor.
Bunun yanı sıra, süt ürünlerinin mağazanın arka tarafında yer almasının bir diğer sebebi, lojistikle ilgili.
Süt ve diğer soğuk ürünlerin, soğuk hava depolarından doğrudan müşteriye sunulmak üzere en kısa sürede taşınması gerekiyor. Mağazanın arka kısmı da bu ürünlerin daha az sıcaklığa maruz kalmasını sağladığı için bu noktada konumlanmaları en doğru seçenek olarak karşımıza çıkıyor.
Süpermarketler, tasarımlarını müşteri davranışlarını yönlendirecek şekilde planlıyor. İçerisindeki her şeyin aslında bir amacı var. Müşteriler, markette gezerken spontane alışveriş yapsınlar diye rastgele konumlandırılmış ürünler görmeniz mümkün.
Yapılan araştırmalar, insanların %60’ının sırada beklerken spontane alışverişler yaptığını gösteriyor.
Raf düzenlemeleri de bu stratejinin önemli bir parçası. Mağazalar, en pahalı ürünleri göz hizasında, daha ucuz ve daha az popüler olanları ise en üste ve alta yerleştirir. Bu düzen, müşterilerin göz hizasında olan ürünlere daha fazla ilgi göstermesini sağlıyor.
Bu basit ve etkili stratejiler, markette müşterilerin daha fazla alışveriş yapmasını sağlıyor. Süt ve süt ürünlerinin arka tarafta olması da insanların tüm marketi gezerek en sonunda süt ürünleri reyonuna gelmesini, bu esnada da ekstra bir alışveriş yapmalarını sağlıyor.
Avanos escort
Ürgüp Escort
Altınordu Escort
Fatsa escort
Ünye Escort
Düziçi Escort
Kadirli Escort
Ardeşen Escort
Çayeli Escort
Pazar Escort
Adapazarı Escort
Akyazı Escort
Hendek Escort
Karasu Escort
Sakarya Escort
Atakum Escort
Bafra escort
Çarşamba Escort
Ayancık Escort
Boyabat escort
Gerze escort
Şarkışla Escort
Suşehri Escort
Yıldızeli Escort